PETUA MENGUBATI RESDUNG


Limau nipis 8 biji.. Daun pandan 10 helai hiris halus macam bunga rampai.. Perah limau nipis tadi.. Gaulkan sampai sebati.. New chemical akan terbentuk.. Sapu di muka.. Kalau sesuai.. Tak sampai 5 minit ulat resdung akan keluar ikut kulit muka.. Paling banyak akan keluar ikut kening.. Kalau sangkut tarik jer ulat tu..

Buat 3 kali seminggu.. Elok antara jam 10.00 a.m -3.00 pm sebab virus tu tengah aktif.. Campuran lebih boleh simpan dalam peti ais.. Tapi tak se-efective yang fresh.. Elok letak kain hitam atas paha masa sapu sebab ulat ni attacted to black cloth... Kain hitam..

Selamat mencuba..

PETUA MENGUBATI RESDUNG


Limau nipis 8 biji.. Daun pandan 10 helai hiris halus macam bunga rampai.. Perah limau nipis tadi.. Gaulkan sampai sebati.. New chemical akan terbentuk.. Sapu di muka.. Kalau sesuai.. Tak sampai 5 minit ulat resdung akan keluar ikut kulit muka.. Paling banyak akan keluar ikut kening.. Kalau sangkut tarik jer ulat tu..

Buat 3 kali seminggu.. Elok antara jam 10.00 a.m -3.00 pm sebab virus tu tengah aktif.. Campuran lebih boleh simpan dalam peti ais.. Tapi tak se-efective yang fresh.. Elok letak kain hitam atas paha masa sapu sebab ulat ni attacted to black cloth... Kain hitam..

Selamat mencuba..

PETUA AGAR ANAK IKUT CAKAP IBU BAPA


1. Setiap pagi, sebelum pergi sekolah, anda berdiri di belakang anak dan kedua-duanya (anak dan ibu atau bapa) menghadap kiblat. 

2. Letakkan kedua-dua telapak tangan ibu/ayah yang dirapatkan atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang 1 inci dari rambut.

3. Bacakan al Fatihah dan Alam-nash-rah ... hingga habis. 

4. Niat dalam hati mohon pada Allah: "Ya Allah permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan hati, lembutkan hati dan ditetapkan iman dan mohon anak aku ini mendengar cakap ibu bapanya".

5. Kucup dahi anak dan biarkan dia pergi ke sekolah. Telapak tangan anda (ibu/bapa) ada aura dan gunakannya sebaik-baiknya.

Jom sama-sama kita amalkan.











PETUA AGAR ANAK IKUT CAKAP IBU BAPA


1. Setiap pagi, sebelum pergi sekolah, anda berdiri di belakang anak dan kedua-duanya (anak dan ibu atau bapa) menghadap kiblat. 

2. Letakkan kedua-dua telapak tangan ibu/ayah yang dirapatkan atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang 1 inci dari rambut.

3. Bacakan al Fatihah dan Alam-nash-rah ... hingga habis. 

4. Niat dalam hati mohon pada Allah: "Ya Allah permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan hati, lembutkan hati dan ditetapkan iman dan mohon anak aku ini mendengar cakap ibu bapanya".

5. Kucup dahi anak dan biarkan dia pergi ke sekolah. Telapak tangan anda (ibu/bapa) ada aura dan gunakannya sebaik-baiknya.

Jom sama-sama kita amalkan.











PENAWAR KENCING MANIS MENURUT KAEDAH PERUBATAN ISLAM


Setiap penyakit itu pasti diturunkan sekali dengan penawarnya. Tetapi manusia mestilah berusaha untuk mencarinya. Ingatlah sabda Nabi SAW: "Bagi setiap penyakit ada ubatnya. Apabila betul ubatnya, maka sembuhlah dengan izin Allah." (Riwayat Muslim).

Kencing manis dikhabarkan ibu kepada segala penyakit. Kalau dah terkena, siaplah bermacam-macam penyakit lain yang akan datang. Sangat merbahaya dan sungguh menakutkan.

Jika sesiapa pernah membaca artikel kesihatan yang berkaitan penyakit ini, biasanya pesakit akan menjadi kurus, kulit jadi hitam, sel-sel mati dan akhirnya mungkin ada anggota yang terpaksa dibuang.

Berikut ialah penawar yang dikatakan amat berkesan untuk melawan dan boleh sembuh dari penyakit ini dengan izinNYA.

Bahan: 
1 biji kelapa muda (isinya sedang berhingus)
3 batang serai makan
7 biji halba

Caranya:
Ketuk 3 batang serai makan dan masuk ke dalam kelapa muda. Masukkan 7 biji halba juga ke dalam kelapa muda. Kacau rata air kelapa dengan menggunakan serai tadi hingga sebati semuanya dengan isi kelapa. Letakkan kelapa di atas dapur/api. Minumlah airnya dalam keadaan suam. 1 biji kelapa untuk 2 hari minum. Buat sehingga cukup 7 biji kelapa iaitu untuk 14 hari.

p/s Bagi pesakit darah tinggi dan sakit berkaitan jantung boleh gunakan kaedah sama.

Selamat mencuba.



PENAWAR KENCING MANIS MENURUT KAEDAH PERUBATAN ISLAM


Setiap penyakit itu pasti diturunkan sekali dengan penawarnya. Tetapi manusia mestilah berusaha untuk mencarinya. Ingatlah sabda Nabi SAW: "Bagi setiap penyakit ada ubatnya. Apabila betul ubatnya, maka sembuhlah dengan izin Allah." (Riwayat Muslim).

Kencing manis dikhabarkan ibu kepada segala penyakit. Kalau dah terkena, siaplah bermacam-macam penyakit lain yang akan datang. Sangat merbahaya dan sungguh menakutkan.

Jika sesiapa pernah membaca artikel kesihatan yang berkaitan penyakit ini, biasanya pesakit akan menjadi kurus, kulit jadi hitam, sel-sel mati dan akhirnya mungkin ada anggota yang terpaksa dibuang.

Berikut ialah penawar yang dikatakan amat berkesan untuk melawan dan boleh sembuh dari penyakit ini dengan izinNYA.

Bahan: 
1 biji kelapa muda (isinya sedang berhingus)
3 batang serai makan
7 biji halba

Caranya:
Ketuk 3 batang serai makan dan masuk ke dalam kelapa muda. Masukkan 7 biji halba juga ke dalam kelapa muda. Kacau rata air kelapa dengan menggunakan serai tadi hingga sebati semuanya dengan isi kelapa. Letakkan kelapa di atas dapur/api. Minumlah airnya dalam keadaan suam. 1 biji kelapa untuk 2 hari minum. Buat sehingga cukup 7 biji kelapa iaitu untuk 14 hari.

p/s Bagi pesakit darah tinggi dan sakit berkaitan jantung boleh gunakan kaedah sama.

Selamat mencuba.



Membuka saluran darah yg tersumbat di jantung


Sesiapa yang mempunyai masalah jantung tersumbat dan perlu menjalani angiografi atau bypass, bolehlah mencuba rawatan alternatif ini, semoga anda tidak perlu melalui pembedahan bypass tersebut. 

Resepi ini diberikan oleh Vaid Sahab (doktor di Auyervedi) untuk dikongsi bersama. 

Bahan diperlukan: 

1 cawan jus lemon 
1 cawan jus halia 
1 cawan jus bawang putih 
1 cawan cuka epal 

Cara menyediakan: 

Campurkan semua bahan di atas dan masak dengan api yang perlahan selama 1 jam (60 minit) atau sehingga bahan campuran ini tinggal 3 cawan. Sejukkan, kemudian campurkan dengan 3 cawan madu semulajadi, dan simpan dalam balang yang bersih. 

Minum campuran ubat ini satu (1) sudu makan setiap hari. Amalkan sehingga 30 hari dan rasai perbezaannya. Insya-Allah rawatan ini akan berhasil.

Selamat mencuba.


Membuka saluran darah yg tersumbat di jantung


Sesiapa yang mempunyai masalah jantung tersumbat dan perlu menjalani angiografi atau bypass, bolehlah mencuba rawatan alternatif ini, semoga anda tidak perlu melalui pembedahan bypass tersebut. 

Resepi ini diberikan oleh Vaid Sahab (doktor di Auyervedi) untuk dikongsi bersama. 

Bahan diperlukan: 

1 cawan jus lemon 
1 cawan jus halia 
1 cawan jus bawang putih 
1 cawan cuka epal 

Cara menyediakan: 

Campurkan semua bahan di atas dan masak dengan api yang perlahan selama 1 jam (60 minit) atau sehingga bahan campuran ini tinggal 3 cawan. Sejukkan, kemudian campurkan dengan 3 cawan madu semulajadi, dan simpan dalam balang yang bersih. 

Minum campuran ubat ini satu (1) sudu makan setiap hari. Amalkan sehingga 30 hari dan rasai perbezaannya. Insya-Allah rawatan ini akan berhasil.

Selamat mencuba.


Buah Mengkudu suburkan sperma


Khasiat mengkudu baik sekali untuk lelaki mau pun wanita. Buahnya memang baik untuk meningkatkan tahap kesuburan lelaki.

Walaupun begitu, anda boleh gunakan kedua-duanya sekali iaitu daun dan juga buah mengkudu untuk tujuan kesihatan. Namun begitu, hasil penyelidikan yang dilakukan oleh pihak MARDI mendapati buah mengkudu baik untuk dijadikan sebagai bahan perubatan herba. Terutamanya bagi kaum lelaki.

Ia dikatakan baik untuk kesuburan sperma, merawat kencing manis, darah tinggi serta buang angin dan cacing dalam perut.

Langkah yang perlu anda lakukan bagi memanfaatkan khasiat buah mengkudu adalah seperti berikut:

1. Ambil beberapa buah mengkudu yang sudah masak ranum.

2. Kemudian, bersihkan dahulu kesemua buah mengkudu tersebut.

3. Kisar buah mengkudu dengan sedikit air masak.

4. Tapiskan mengkudu yang telah dikisar. Sebab anda cuma perlukan jus atau airnya saja.

5. Campurkan jus mengkudu itu dengan bahan perasa lain seperti madu. Sebab, rasanya agak masam dan pedas kalau diminum begitu sahaja.

6. Minumlah jus tersebut secara perlahan-lahan. Anda boleh meminumnya sekali dalam sehari.

Amalkan petua ini secara berterusan.

Buah Mengkudu suburkan sperma


Khasiat mengkudu baik sekali untuk lelaki mau pun wanita. Buahnya memang baik untuk meningkatkan tahap kesuburan lelaki.

Walaupun begitu, anda boleh gunakan kedua-duanya sekali iaitu daun dan juga buah mengkudu untuk tujuan kesihatan. Namun begitu, hasil penyelidikan yang dilakukan oleh pihak MARDI mendapati buah mengkudu baik untuk dijadikan sebagai bahan perubatan herba. Terutamanya bagi kaum lelaki.

Ia dikatakan baik untuk kesuburan sperma, merawat kencing manis, darah tinggi serta buang angin dan cacing dalam perut.

Langkah yang perlu anda lakukan bagi memanfaatkan khasiat buah mengkudu adalah seperti berikut:

1. Ambil beberapa buah mengkudu yang sudah masak ranum.

2. Kemudian, bersihkan dahulu kesemua buah mengkudu tersebut.

3. Kisar buah mengkudu dengan sedikit air masak.

4. Tapiskan mengkudu yang telah dikisar. Sebab anda cuma perlukan jus atau airnya saja.

5. Campurkan jus mengkudu itu dengan bahan perasa lain seperti madu. Sebab, rasanya agak masam dan pedas kalau diminum begitu sahaja.

6. Minumlah jus tersebut secara perlahan-lahan. Anda boleh meminumnya sekali dalam sehari.

Amalkan petua ini secara berterusan.

Amalan Bagi Menajamkan Penglihatan Mata



Di sini saya ingin berkongsi satu ilmu dari tok guru saya dulu iaitu ilmu untuk menajamkan penglihatan mata dan mengurangkan rabun mata. Semua orang boleh amal terutamanya bagi yang rabun, saya tengok kawan2 saya ramai jugak yang rabun dan tepaksa menambah power 'spec mata'.. Jadi, saya tiba2 teringat ilmu yg ustaz saya ajar ni..

Jadi kawan2, masa anda semua menjawab azan, apabila terdengar laungan أشهد أن محمد رسول الله, maka hendaklah menjawabnya dan kemudiannya membaca ayat ini:

فَكَشَفۡنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلۡيَوۡمَ حَدِيدٌ۬

(sila rujuk surah qaf (ق) ayat yg ke 22)

Kemudian hembus dekat belakang ibu jari seperti dlm gambar, lepas tu, gosok belakang ibu jari tu kat kedua2 mata.. (jari kanan= mata kanan, jari kiri=mata kiri)

InsyaAllah, sentiasa amalkan, anda akan dapat lihat perubahannya, yang penting kita sentiasa bersangka baik dengan Allah..

InsyaAllah, ni salah satu ikhtiar untuk kesihatan mata kita.

-Ustaz Don-





Amalan Bagi Menajamkan Penglihatan Mata



Di sini saya ingin berkongsi satu ilmu dari tok guru saya dulu iaitu ilmu untuk menajamkan penglihatan mata dan mengurangkan rabun mata. Semua orang boleh amal terutamanya bagi yang rabun, saya tengok kawan2 saya ramai jugak yang rabun dan tepaksa menambah power 'spec mata'.. Jadi, saya tiba2 teringat ilmu yg ustaz saya ajar ni..

Jadi kawan2, masa anda semua menjawab azan, apabila terdengar laungan أشهد أن محمد رسول الله, maka hendaklah menjawabnya dan kemudiannya membaca ayat ini:

فَكَشَفۡنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلۡيَوۡمَ حَدِيدٌ۬

(sila rujuk surah qaf (ق) ayat yg ke 22)

Kemudian hembus dekat belakang ibu jari seperti dlm gambar, lepas tu, gosok belakang ibu jari tu kat kedua2 mata.. (jari kanan= mata kanan, jari kiri=mata kiri)

InsyaAllah, sentiasa amalkan, anda akan dapat lihat perubahannya, yang penting kita sentiasa bersangka baik dengan Allah..

InsyaAllah, ni salah satu ikhtiar untuk kesihatan mata kita.

-Ustaz Don-





Cara buat air selusuh untuk mudahkan ibu bersalin


Air selusuh merupakan satu ikhtiar untuk memudahkan proses kelahiran. Amalan menggunakan selusuh sebaik-baiknya menggunakan ayat-ayat tertentu dengan memohon kepada Allah s.w.t agar anda diberi kekuatan sepanjang proses kelahiran yang tidak secara langsung dapat melancarkan proses kelahiran. Ayat-ayat ini boleh dibacakan sama ada pada air, minyak, buah kurma dan sebagainya.
Cara membuat air selusuh
  1. Sediakan air kosong, sebaik-baiknya air zam-zam
  2. Bacakan doa-doa berikut, yang terdiri daripada;
  • Surah Al-Fatihah
  • Selawat Syifa’
  • Surah Al-Hasyr ayat 21-24
  • Doa selusuh iaitu,
Ya Allah, dengan hak Maryam, juga hak yang diturunkan kepadanya surah Maryam, ringankanlah daripadanya (nama penuh isteri disebut), penderitaan bersalin, dengan rahmatMua, wahai Tuhan yang amat mengasihani dari segala-galanya.” 
  • Dan Doa dipermudahkan
” Tuhanku, permudahkanlah dan jangan Kau sukarkan kerana Engkaulah Yang Maha Memudahkan segala yang susah adalah Mudah bagiMu. Ya Allah, sempurnakanlah dengan kebaikan rahmatMu, Ya Arhamar Rahimin”
Note: Air selusuh yang disediakan oleh suami anda adalah yang terbaik.
Selamat beramal.

Cara buat air selusuh untuk mudahkan ibu bersalin


Air selusuh merupakan satu ikhtiar untuk memudahkan proses kelahiran. Amalan menggunakan selusuh sebaik-baiknya menggunakan ayat-ayat tertentu dengan memohon kepada Allah s.w.t agar anda diberi kekuatan sepanjang proses kelahiran yang tidak secara langsung dapat melancarkan proses kelahiran. Ayat-ayat ini boleh dibacakan sama ada pada air, minyak, buah kurma dan sebagainya.
Cara membuat air selusuh
  1. Sediakan air kosong, sebaik-baiknya air zam-zam
  2. Bacakan doa-doa berikut, yang terdiri daripada;
  • Surah Al-Fatihah
  • Selawat Syifa’
  • Surah Al-Hasyr ayat 21-24
  • Doa selusuh iaitu,
Ya Allah, dengan hak Maryam, juga hak yang diturunkan kepadanya surah Maryam, ringankanlah daripadanya (nama penuh isteri disebut), penderitaan bersalin, dengan rahmatMua, wahai Tuhan yang amat mengasihani dari segala-galanya.” 
  • Dan Doa dipermudahkan
” Tuhanku, permudahkanlah dan jangan Kau sukarkan kerana Engkaulah Yang Maha Memudahkan segala yang susah adalah Mudah bagiMu. Ya Allah, sempurnakanlah dengan kebaikan rahmatMu, Ya Arhamar Rahimin”
Note: Air selusuh yang disediakan oleh suami anda adalah yang terbaik.
Selamat beramal.

Tips serta amalan untuk memusnahkan sel kanser


Lapan surah ini diamalkan dan dibaca untuk memusnahkan sel-sel barah kanser. Jika pesakit dapat membacanya lagi baik. Jika tak terdaya atau kurang baik bacaannya maka boleh minta suami, ayah, ibu atau orang lain membaca untuknya.


Selok-eloknya sebelum memulakan bacaan surah dibawah :

1. Istighfar 10x. 
2. Salawat Nabi 10x. 
3. Al-Fatihah 1x.

Sediakan sebotol secukupnya air yang bersih lagi suci dan setiap kali habis surah dibaca, ditiupkan kepada air. Pesakit dinasihat minum air bacaan tiap-tiap hari dan sapu/mandi pada anggota yang kena barah kanser. InsyaAllah kerana sakit dan sembuh semua kekuasaanNya.

1. Surah Al Maidah (Ayat 82-91). 
2. Surah Al Araf (Ayat 70-81). 
3. Surah Ar Ra'd (Ayat 16-28). 
4. Surah Al Anbiyaa' (Ayat 38-50). 
5. Surah Asy Syu'ara (Ayat 185-227). 
6. Surah Az Zummar (Ayat 42-52). 
7. Surah Ghafir (Ayat 67-77). 
8. Surah Az Zukhruf (Ayat 52-70).

Kepada pembaca tolong sebarkan kepada ahli keluarga dan saudara yang sedang mengidap penyakit kanser. Semoga dengan menolong mereka yang sakit, akan juga mendapat pahala dari bacaannya serta pahala kerana menolong sesama hamba yang benar-benar memerlukan pertolongan dan penyembuhan dari-Nya.

Selamat beramal.

Tips serta amalan untuk memusnahkan sel kanser


Lapan surah ini diamalkan dan dibaca untuk memusnahkan sel-sel barah kanser. Jika pesakit dapat membacanya lagi baik. Jika tak terdaya atau kurang baik bacaannya maka boleh minta suami, ayah, ibu atau orang lain membaca untuknya.


Selok-eloknya sebelum memulakan bacaan surah dibawah :

1. Istighfar 10x. 
2. Salawat Nabi 10x. 
3. Al-Fatihah 1x.

Sediakan sebotol secukupnya air yang bersih lagi suci dan setiap kali habis surah dibaca, ditiupkan kepada air. Pesakit dinasihat minum air bacaan tiap-tiap hari dan sapu/mandi pada anggota yang kena barah kanser. InsyaAllah kerana sakit dan sembuh semua kekuasaanNya.

1. Surah Al Maidah (Ayat 82-91). 
2. Surah Al Araf (Ayat 70-81). 
3. Surah Ar Ra'd (Ayat 16-28). 
4. Surah Al Anbiyaa' (Ayat 38-50). 
5. Surah Asy Syu'ara (Ayat 185-227). 
6. Surah Az Zummar (Ayat 42-52). 
7. Surah Ghafir (Ayat 67-77). 
8. Surah Az Zukhruf (Ayat 52-70).

Kepada pembaca tolong sebarkan kepada ahli keluarga dan saudara yang sedang mengidap penyakit kanser. Semoga dengan menolong mereka yang sakit, akan juga mendapat pahala dari bacaannya serta pahala kerana menolong sesama hamba yang benar-benar memerlukan pertolongan dan penyembuhan dari-Nya.

Selamat beramal.

Petua hilangkan tarik mengkarung





Di utara ni ianya dipanggil Tarik Mengkarung bahasa sopannya Kekejangan/Cramp kaki biasanya berlaku dimalam hari ketika tidur (sedang enak2 mengeliat ketika tidur) dan biasanya terjadi pada bahagian betis dan jari kaki.

Petua Terkena Simpul Biawak atau Tarik Mengkarung 

1. Minum banyak air dan makan kacang bergaram (Pastikan garam ada walaupun sikit dalam makanan anda). 

2. Banyakkan makanan berpotassium tinggi seperti pisang. 

3. Banyakkan minum susu, beras basmathi atau biskut bijan. 

4. Tekan tapak kaki dan picit-picitkan agar cepat lega. 

5. Picit ibu jari kaki sekuat hati untuk 60 saat. 

6. Picit bahagian pergelangan kaki. 

7. Tarik semua jari kaki. 

8. Sapu minyak panas pada jari kaki dan atas kaki (dekat tulang-tulang kaki). 

9. Kalau anda sedang duduk, terus bangun dan cuba berjalan (memang mulanya sakit, tetapi akan cepat hilang kalau anda bergerak). seorang tukang urut pernah memberi petua Jika betis kanan yg sakit, tekan dgn tumit kaki kiri pada tempat yg sakit tu begitu juga sebaliknya jika betis kiri yg sakit. Selamat mencuba.


Petua hilangkan tarik mengkarung





Di utara ni ianya dipanggil Tarik Mengkarung bahasa sopannya Kekejangan/Cramp kaki biasanya berlaku dimalam hari ketika tidur (sedang enak2 mengeliat ketika tidur) dan biasanya terjadi pada bahagian betis dan jari kaki.

Petua Terkena Simpul Biawak atau Tarik Mengkarung 

1. Minum banyak air dan makan kacang bergaram (Pastikan garam ada walaupun sikit dalam makanan anda). 

2. Banyakkan makanan berpotassium tinggi seperti pisang. 

3. Banyakkan minum susu, beras basmathi atau biskut bijan. 

4. Tekan tapak kaki dan picit-picitkan agar cepat lega. 

5. Picit ibu jari kaki sekuat hati untuk 60 saat. 

6. Picit bahagian pergelangan kaki. 

7. Tarik semua jari kaki. 

8. Sapu minyak panas pada jari kaki dan atas kaki (dekat tulang-tulang kaki). 

9. Kalau anda sedang duduk, terus bangun dan cuba berjalan (memang mulanya sakit, tetapi akan cepat hilang kalau anda bergerak). seorang tukang urut pernah memberi petua Jika betis kanan yg sakit, tekan dgn tumit kaki kiri pada tempat yg sakit tu begitu juga sebaliknya jika betis kiri yg sakit. Selamat mencuba.


Cara Menguruskan Uri


Cara menguruskan uri


1) Mulakan dengan baca Bismillahirahmannirrahim.

2) Cuci bersih-bersih hilangkan darah-darah. Jangan guna sabun/shampoo.

3) Bilas dengan air bersih sambil berselawat dan doa yang baik-baik (Untuk pastikan uri tersebut bersih dan suci)

4) Cuci uri dengan garam. Lumurkan garam dan cuci bersih-bersih.

5) Cuci uri dengan asam jawa. Lumurkan asam jawa dan cuci bersih-bersih. (Untuk hilangkan bau hanyir darah)

6) Perahkan 4 biji limau ke atas uri hingga naik bau limau dan untuk harumkan uri.

7) Letakkan dalam plastik/bekas mudah reput seperti plastic tesco/kotak mudah reput, letak garam kasar dan asam keping. Ikat seperti sup bunjut.

Letak dalam kain putih dan ikat kemas-kemas seperti sup bunjut.

9) Gali tanah sedalam mungkin, agak-agak tidak dibau/dikesan dan dikorek anjing nanti atau binatang –binatang lain nanti

10) Baca Bismillahirahmannirrahim dan selawat semasa letakkan uri dalam dalam dan timbus.

11) Tanam ditempat yang bersih dan selamat. Contohnya perkarangan surau/masjid.

12) Letak batu sebagai tanda bagi memastikan tidak digali oleh anjing dan binatang2 lain.

13) Jangan di letak lilin dan barangan sebagainya yang boleh mendatangkan syirik dan khurafat.


Hukum menanam uri adalah HARUS. (JAKIM)

• Uri tersebut perlu dibasuh dan ditanam di dalam tanah supaya ia tidak dimakan oleh haiwan.

• Uri orang-orang Islam adalah suci dan dengan itu tidak boleh di bakar atau dijual. Mana-mana orang Islam yang melahirkan anak di hospital dikehendaki membawa balik uri-uri itu untuk di tanam di tempat masing-masing

• Amalan menanam uri bayi dengan lada hitam, paku, pensil dan sebagainya adalah amalan khurafat.

Selamat beramal.


Cara Menguruskan Uri


Cara menguruskan uri


1) Mulakan dengan baca Bismillahirahmannirrahim.

2) Cuci bersih-bersih hilangkan darah-darah. Jangan guna sabun/shampoo.

3) Bilas dengan air bersih sambil berselawat dan doa yang baik-baik (Untuk pastikan uri tersebut bersih dan suci)

4) Cuci uri dengan garam. Lumurkan garam dan cuci bersih-bersih.

5) Cuci uri dengan asam jawa. Lumurkan asam jawa dan cuci bersih-bersih. (Untuk hilangkan bau hanyir darah)

6) Perahkan 4 biji limau ke atas uri hingga naik bau limau dan untuk harumkan uri.

7) Letakkan dalam plastik/bekas mudah reput seperti plastic tesco/kotak mudah reput, letak garam kasar dan asam keping. Ikat seperti sup bunjut.

Letak dalam kain putih dan ikat kemas-kemas seperti sup bunjut.

9) Gali tanah sedalam mungkin, agak-agak tidak dibau/dikesan dan dikorek anjing nanti atau binatang –binatang lain nanti

10) Baca Bismillahirahmannirrahim dan selawat semasa letakkan uri dalam dalam dan timbus.

11) Tanam ditempat yang bersih dan selamat. Contohnya perkarangan surau/masjid.

12) Letak batu sebagai tanda bagi memastikan tidak digali oleh anjing dan binatang2 lain.

13) Jangan di letak lilin dan barangan sebagainya yang boleh mendatangkan syirik dan khurafat.


Hukum menanam uri adalah HARUS. (JAKIM)

• Uri tersebut perlu dibasuh dan ditanam di dalam tanah supaya ia tidak dimakan oleh haiwan.

• Uri orang-orang Islam adalah suci dan dengan itu tidak boleh di bakar atau dijual. Mana-mana orang Islam yang melahirkan anak di hospital dikehendaki membawa balik uri-uri itu untuk di tanam di tempat masing-masing

• Amalan menanam uri bayi dengan lada hitam, paku, pensil dan sebagainya adalah amalan khurafat.

Selamat beramal.


DOA SITI AMINAH - amalan untuk ibu mengandung.


Doa yang bagus untuk ibi-ibu hamil

Doa ini selalu di baca oleh Siti Aminah semasa mengandungkan Baginda Rasulullah SAW. Bagi ibu-ibu yang sedang hamil, selain membaca surah-surah yang tertentu daripada Al-Quran untuk kandungannya, juga elok membaca doa ini setiap hari sebagai pelindung kepada kandungan. Agar kandungan selamat di dalam jagaan Allah Taala sehingga lahir ke dunia.

Doa ini jika sentiasa diamalkan oleh si ibu, selain selamat anak dalam kandungannya Insyaallah, juga akan memudahkan proses bersalinnya nanti. Boleh juga di doakan untuk keselamatan anak-anak kita yang berada di kejauhan. Sebagai ibubapa sudah tentu akan ada rasa khuatir akan keselamatan anak-anak. Inilah doanya di baca 3 kali sambil tangan memegang perut bagi ibu mengandung :

ٲﻋﻴﺬﮦ ﺒﺎﻠﻮﺍﺤﺪ ﺍﻠﺼﻤﺪ ﻤﻦ ﺸﺮ ﻜﻞ ﺬﻱ ﺣﺎﺴﺪ

“Uu i’zuhu bilwahidisshomadi min syarri kulli zi hasidin”

Ertinya: Aku melindunginya dengan Tuhan yang Maha Esa yang menjadi tempat tumpuan segala makhluk daripada kejahatan tiap-tiap pendengki.

Selamat beramal.


TIPS MENJAGA BUAH PINGGANG


** Minuman yang diambil hendaklah melebihi dua liter sehari terutama orang yang bekerja kuat serta berpeluh dan cuba elakkan dari memakan kacang tanah, kacang putih dan segala kacang bergaram ,buah-buahan jeruk kering seperti asam boi dan buah kana.

** Memakan mi segera seperti mi maggi dan makanan rapu seperti twisties, chikadess, serta mi kuning dan roti canai memudahkan penyakit buah pinggang menyerang (Gantikan mi kuning dengan spageti dan roti canai dengan capati dan tosei)

** Minuman seperti nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa juga perlu dielakkan kerana kandungan utama minuman ini mempunyai bahan kimia pewarna dan perisa, meminum teh kedai juga wajar dielakkan kerana teh kedai adalah teh ‘recycle’ yang semata-mata dibuat dari bahan kimia pewarna dan perisa.

** Pengambilan Coklat perlu dielakan dan meminimunkan pengambilan air milo dan gantikannya dengan horlick , dilarang sama sekali pengambilan minuman bergas kerana merosakkan buah pinggang.

** Kurangkan pengambilan ayam daging kerana mengandungi beta agonist dan pelbagai hormon penggemuk. Ayam ini dibesarkan diladang selama 31 hari sahaja akibat diberikan ubat-ubatan. Cuba gantikan dengan ayam kampung atau ayam dijual dipasar yang kulitnya berwarna kuning. Ayam ini tidak mengandungi ubat-ubatan terlarang.

Mencegah adalah lebih baik dari merawat..

4 Tips Kesihatan Daripada Nabi Muhammad SAW


1. Jangan Minum Berdiri
Nabi menggalakkan kita untuk minum dengan keadaan duduk. Ini kerana dalam tubuh kita terdapat penapis dipanggil sfringer. Saringan tersebut terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yang kita minum belum 100% steril untuk dihadam oleh badan. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak dapat disaring oleh sfringer kerana tertutup. Air yang tidak tersaring oleh sfringer akan terus masuk ke pundi kencing dan boleh menyebabkan penyakit batu karang.


2. Jangan Meniup Air Minuman Yang Panas
Nabi juga melarang kita meniup air minuman yang panas. Logiknya kerana terdapat karbon dioksida (CO2) pada udara hembusan tersebut. Jika ditiup ke air minuman maka CO2 itu akan larut dalam air dan menghasilkan cecair bersifat asid, H2CO3 (asam karbonat) yang menyebabkan penyakit jantung dan masalah perut tidak selesa.


3. Mandi Sebelum Waktu Subuh
Nabi menggalakkan kita mandi sebelum waktu subuh kerana pada waktu tersebut suhu air pada waktu tersebut dapat membuang lemak-lemak degil dalam badan.


4. Jangan Makan Berselang Seli Dengan Minum Air
Nabi melarang kita makan berselang seli dengan minum air kerana banyak udara terperangkap di dalam badan dan menyebabkan badan berangin.


Selamat beramal.

4 Tips Kesihatan Daripada Nabi Muhammad SAW


1. Jangan Minum Berdiri
Nabi menggalakkan kita untuk minum dengan keadaan duduk. Ini kerana dalam tubuh kita terdapat penapis dipanggil sfringer. Saringan tersebut terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yang kita minum belum 100% steril untuk dihadam oleh badan. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak dapat disaring oleh sfringer kerana tertutup. Air yang tidak tersaring oleh sfringer akan terus masuk ke pundi kencing dan boleh menyebabkan penyakit batu karang.


2. Jangan Meniup Air Minuman Yang Panas
Nabi juga melarang kita meniup air minuman yang panas. Logiknya kerana terdapat karbon dioksida (CO2) pada udara hembusan tersebut. Jika ditiup ke air minuman maka CO2 itu akan larut dalam air dan menghasilkan cecair bersifat asid, H2CO3 (asam karbonat) yang menyebabkan penyakit jantung dan masalah perut tidak selesa.


3. Mandi Sebelum Waktu Subuh
Nabi menggalakkan kita mandi sebelum waktu subuh kerana pada waktu tersebut suhu air pada waktu tersebut dapat membuang lemak-lemak degil dalam badan.


4. Jangan Makan Berselang Seli Dengan Minum Air
Nabi melarang kita makan berselang seli dengan minum air kerana banyak udara terperangkap di dalam badan dan menyebabkan badan berangin.


Selamat beramal.

Petua Untuk Membuat Suami Sayangkan Anda


1. Baca Surah Yusuf Ayat 4 - Bermaksud:"Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya," Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku..."


2. Kemudian sambung Surah Thaahaa Ayat 39 - Bermaksud:"Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu di asuh di bawah pengawasanku."(Qs.thaahaa:39)

CARANYA: Setiap kali bertemu atau bersua dengan suami, bacalah kedua-dua ayat tersebut. Untuk mendapatkan kesan yang baik, hendaklah selalu membaca di hadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati.

Selamat mencuba.

Petua Untuk Membuat Suami Sayangkan Anda


1. Baca Surah Yusuf Ayat 4 - Bermaksud:"Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya," Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku..."


2. Kemudian sambung Surah Thaahaa Ayat 39 - Bermaksud:"Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu di asuh di bawah pengawasanku."(Qs.thaahaa:39)

CARANYA: Setiap kali bertemu atau bersua dengan suami, bacalah kedua-dua ayat tersebut. Untuk mendapatkan kesan yang baik, hendaklah selalu membaca di hadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati.

Selamat mencuba.

Tips Memandikan Bayi Anda Dengan Betul


1) Masukkan air suam dan periksa air dengan siku. Jangan menggunakan air sejuk kerana suhu badan bayi akan menurun atau hiportemia. Badan bayi mudah terkejut terkena air sejuk, menjadi biru dan berisiko untuk terkena sawan. Disarankan juga tidak memasang kipas angin dan membuka tingkap. Alasannya untuk mengelakkan bayi cepat berasa sejuk.


2) Waktu sesuai untuk memandikan bayi sekitar 10 pagi dan 5 petang

3) Jangan biarkan bayi dalam keadaan bogel, sebaiknya bedung bayi dengan kain napkin atau kain khas supaya bayi tidak berasa sejuk.

Langkah 1 - Cuci muka bayi dengan kapas atau sapu tangan yang dicelupkan dalam air suam. Lapkan di bahagian mata dahulu.

Langkah 2 - (Bersihkan kepala bayi) Ampu kepala bayi dan kepitkan telinga bayi dengan jari untuk mengelakkan air masuk ke dalam telinga. Letakkan sedikit syampu dan gosok kepala bayi dengan lembut. Ketika ini sikat rambut bayi untuk mengeluarkan lendir yang melekat. Keringkan rambut bayi sebelum ke proses seterusnya.

Langkah 3 - Siram badan bayi sedikit demi sedikit, gosok badan bayi menggunakan sabun mandian bayi. Bersihkan dibahagian lipatan seperti paha, ketiak, kaki dan punggung. Akhir sekali bilas dengan bersih dan lap sampai kering.

Langkah 4 - Jika tali pusat bayi belum tertanggal, bersihkan tali pusat sebelum bayi dipakaikan baju. Gunakan kapas bersih bersama air suam atau ubat khas cucian pusat bayi. Bersihkan tali pusat dari atas ke bawah. Kemudian lap di sekelililng pusat dan bersihkan klip tali pusat. Satu kapas untuk satu kali lap untuk mengelakkan "infection". Pastikan tali pusat sentiasa bersih dan kering, jangan sapukan sebarang minyak, bedak, ubat atau pelembap yang tidak disarankan doktor.

Langkah 5 - Bolehlah disapukan losyen atau sedikit bedak pada bayi serta dipakaikan baju bayi.

PENTING: Ibu wajib menyusukan bayi selepas mandi kerana bayi akan berasa lapar selepas mandi.

Tips Memandikan Bayi Anda Dengan Betul


1) Masukkan air suam dan periksa air dengan siku. Jangan menggunakan air sejuk kerana suhu badan bayi akan menurun atau hiportemia. Badan bayi mudah terkejut terkena air sejuk, menjadi biru dan berisiko untuk terkena sawan. Disarankan juga tidak memasang kipas angin dan membuka tingkap. Alasannya untuk mengelakkan bayi cepat berasa sejuk.


2) Waktu sesuai untuk memandikan bayi sekitar 10 pagi dan 5 petang

3) Jangan biarkan bayi dalam keadaan bogel, sebaiknya bedung bayi dengan kain napkin atau kain khas supaya bayi tidak berasa sejuk.

Langkah 1 - Cuci muka bayi dengan kapas atau sapu tangan yang dicelupkan dalam air suam. Lapkan di bahagian mata dahulu.

Langkah 2 - (Bersihkan kepala bayi) Ampu kepala bayi dan kepitkan telinga bayi dengan jari untuk mengelakkan air masuk ke dalam telinga. Letakkan sedikit syampu dan gosok kepala bayi dengan lembut. Ketika ini sikat rambut bayi untuk mengeluarkan lendir yang melekat. Keringkan rambut bayi sebelum ke proses seterusnya.

Langkah 3 - Siram badan bayi sedikit demi sedikit, gosok badan bayi menggunakan sabun mandian bayi. Bersihkan dibahagian lipatan seperti paha, ketiak, kaki dan punggung. Akhir sekali bilas dengan bersih dan lap sampai kering.

Langkah 4 - Jika tali pusat bayi belum tertanggal, bersihkan tali pusat sebelum bayi dipakaikan baju. Gunakan kapas bersih bersama air suam atau ubat khas cucian pusat bayi. Bersihkan tali pusat dari atas ke bawah. Kemudian lap di sekelililng pusat dan bersihkan klip tali pusat. Satu kapas untuk satu kali lap untuk mengelakkan "infection". Pastikan tali pusat sentiasa bersih dan kering, jangan sapukan sebarang minyak, bedak, ubat atau pelembap yang tidak disarankan doktor.

Langkah 5 - Bolehlah disapukan losyen atau sedikit bedak pada bayi serta dipakaikan baju bayi.

PENTING: Ibu wajib menyusukan bayi selepas mandi kerana bayi akan berasa lapar selepas mandi.

CARA MENGESAN JIN DALAM BADAN



Mungkin kita semua pernah mengalami perasaan ganjil di mana kadang-kadang kita terlihat bayangan orang di tengah malam. Suara ganjil memanggil kita ketika berseorangan. Bunyi-bunyi pelik dan seumpamanya. Hal ini berkemungkinan berlaku kerana kita tinggal bersama makhluk Allah yang lain iaitu Jin.

Tidak mengapa jika tinggal satu bumbung, tetapi bagaimana pula keadaannya jika mereka tinggal di dalam badan kita? 

Mungkin kita akan mengalami banyak masalah dan penyakit misteri. Oleh itu adalah penting untuk kita mengesan adakah badan kita ditumpang oleh makhluk ini? Mari sama-sama kita mencuba..

Langkah 1
Play RUQYAH SYARIAH dan dengar sehingga tamat (20min) menggunakan headphone dengan volume yang kuat.

Langkah 2
Pejamkan mata dan hayati. Jangan ikut bacaan ayat-ayat ini di mulut.

Langkah 3
Perhatikan setelah selesai… Jika anda batuk, berpeluh-peluh, terasa mual, jantung berdegup kencang, terasa berdebar-debar, ada benda bergerak-gerak di bawah kulit, sendawa, mengantuk, pening dan menguap, maka sahlah badan anda dihuni JIN.

Berjumpalah dengan ustaz atau ahli perubatan islam yang lebih mahir untuk mengesahkannya dan berubatlah secepat mungkin sebelum ia merebak menjadi lebih teruk.

SIMPTOM AWAL GANGGUAN JIN

1) Sakit kepala selepas waktu asar ke atas.
2) Badan terasa berat dan malas.
3) Sukar mendapat jodoh.
4) Badan terasa bisa-bisa.
5) Sakit ketika ziarah orang meninggal.
6) Sukar tidur malam.
7) Sakit pinggang tanpa sebab.
8 ) Sakit dada bila waktu asar keatas.
9) Mimpi melihat binatang seperti ular dan sebagainya.
10) Bermimpi bayi atau menyusukan bayi.
11) Bermimpi jatuh dari tempat tinggi.
12) Bermimpi di tempat yang kotor.
13) Sakit anggota badan tertentu seperti kaki selepas waktu asar.
14) Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.
15) Bayi kerap menangis.
16) Bunyi guli jatuh diatas syiling.
17) Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil.
18) Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.
19) Malas beribadat.
20) Nyanyuk ketika usia lanjut.
21) Panas baran.
22) Sikap berubah secara mendadak.
23) Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-quran.
24) Suka melakukan tabiat buruk.
25) Kerap sendawa bila mendengar al-quran.
26) Kerap keguguran.
27) Gagal melakukan hubungan kelamin.
28) Mengantuk bila dengar al-quran.
29) Bermimpi seram yang menakutkan.
30) Darah haid turun lebih 15 hari.
31) Batuk yang berpanjangan.
32) Selalu ditindih ketika tidur.
33) Kuat berangan.
34) Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.
35) Nafsu seksual yang melampau.
36) Selalu melihat kelibat dirumah.
37) Terasa diri selalu diperhatikan.
38) Mandul.
39) Kerap mendengar sesuatu bisikan.
40) Melihat jin secara terus.
41) Sakit mental atau gila.

LA ILAHA ILLALLAH WAH DAHU LAA SYARIKALAH, LAHUL MULKU WA LAHUL HAMDU, WA HUWA ALA KULLI SYAI'IN QADIR. (tidak ada sembahan kecuali Allah, Robb satu-satunya dan tiada sekutu bagi-Nya, hanya milik-Nya-lah segala puji, dan dia adalah maha berkuasa atas segala sesuatu)

Amalkan zikir di atas 100x tiap2 pagi & petang selama sebulan, insyaAllah diri anda akan dipagar dan gangguan jin pun akan beransur hilang. Selamat mencuba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...