Home » , , » Petua hilangkan selsema

Petua hilangkan selsema

 
Ambil buah asam limau nipis lalu diperah ke dalam air teh (tanpa gula dan susu) yang panas/suam lalu diminum atau minumlah air rebusan pokok kadok/sirih duduk. Untuk bayi ambil tiga helai daun sirih. Sebiji limau nipis,dibelah,diperah dan ditapiskan airnya. Ramuan-ramuan air limau nipis yang bercampur daun sirih ini disapukan pada dada dan leher bayi.





 

Peringatan! Informasi di blog ini dipetik daripada pelbagai sumber untuk bahan bacaan kepada pembaca kami dan tidak boleh dijadikan sebagai bahan rujukan utama. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah atau kemudaratan hasil daripada bacaan di blog ini Terima kasih..

5 comments:

  1. klu wanita mengandung boleh amalkan ke petua ni?

    ReplyDelete
  2. Wanita mengandung tidak digalakkan mencuba petua ini kerana ianya melibat penggunaan limau nipis..limau nipis merupakan bahan yang agak tajam dan boleh menyebabkan gugur. Walau bagaimanapun anda disarankan mendapat nasihat atau pandangan daripada orang yang lebih arif. TQ

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum?...
    Posting ni selsema utk bayi je ke? Kalau u tk kisah, I nk bagi tips sikit. Utk yg mengalami selsema smpai hingus asyik nak terkeluar, kahak rasa mcm byk dok tersekat kat dlm badan, batuk tak henti2 terasa mcm ada habuk2 lekat kat kerongkong, boleh lah dapatkan jln penyelesaian di sini:

    Petua Hilangkan Selsema termasuk batuk2 dan kahak tersekat

    Thanks.

    ReplyDelete
  4. hai, aku nie tgh selsema dari minggu lepas.. sampai sekarang blom elookk lagi x dew petua laen keee asyik-asyik petua guna limau... jeeerrr umah aku dah la x der.. nak gi kodai jaohh plkkk...
    {comment aku}

    ReplyDelete
  5. adew x cara yg lbeyh mudah drpd sireh tu?sbb x dpt nk cari la sireh tu..sye dh seminggu selsema,sakit tekak,demam nieyh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...