Cari Petua Anda Disini:

Loading...
Pin It

Petua hilangkan selsema

Views:

 
Ambil buah asam limau nipis lalu diperah ke dalam air teh (tanpa gula dan susu) yang panas/suam lalu diminum atau minumlah air rebusan pokok kadok/sirih duduk. Untuk bayi ambil tiga helai daun sirih. Sebiji limau nipis,dibelah,diperah dan ditapiskan airnya. Ramuan-ramuan air limau nipis yang bercampur daun sirih ini disapukan pada dada dan leher bayi.





 
Peringatan & Amaran!!!

Informasi petua di blog ini dipetik daripada pelbagai sumber untuk bahan bacaan kepada pembaca kami dan tidak boleh dijadikan sebagai bahan rujukan utama. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah kesihatan atau kemudaratan hasil daripada amalan petua ini. Risiko adalah tanggungjawab pembaca sendiri. Sila dapatkan nasihat atau pandangan daripada pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengamalkan sebarang petua di blog ini. Terima kasih..

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

5 comments:

Anonymous said...

klu wanita mengandung boleh amalkan ke petua ni?

Admin said...

Wanita mengandung tidak digalakkan mencuba petua ini kerana ianya melibat penggunaan limau nipis..limau nipis merupakan bahan yang agak tajam dan boleh menyebabkan gugur. Walau bagaimanapun anda disarankan mendapat nasihat atau pandangan daripada orang yang lebih arif. TQ

Angin Selat Melaka said...

Assalamualaikum?...
Posting ni selsema utk bayi je ke? Kalau u tk kisah, I nk bagi tips sikit. Utk yg mengalami selsema smpai hingus asyik nak terkeluar, kahak rasa mcm byk dok tersekat kat dlm badan, batuk tak henti2 terasa mcm ada habuk2 lekat kat kerongkong, boleh lah dapatkan jln penyelesaian di sini:

Petua Hilangkan Selsema termasuk batuk2 dan kahak tersekat

Thanks.

Anonymous said...

hai, aku nie tgh selsema dari minggu lepas.. sampai sekarang blom elookk lagi x dew petua laen keee asyik-asyik petua guna limau... jeeerrr umah aku dah la x der.. nak gi kodai jaohh plkkk...
{comment aku}

Anonymous said...

adew x cara yg lbeyh mudah drpd sireh tu?sbb x dpt nk cari la sireh tu..sye dh seminggu selsema,sakit tekak,demam nieyh..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Top Posts

Recent Comments

 

Tips @ Petua Lama Copyright © 2008 | Designed by Lasantha | Privacy Policy | Blog Disclaimer