Cari Petua Anda Disini:

Loading...

Petua hilangkan selsema

Views:

26 November 20085comments

 
Ambil buah asam limau nipis lalu diperah ke dalam air teh (tanpa gula dan susu) yang panas/suam lalu diminum atau minumlah air rebusan pokok kadok/sirih duduk. Untuk bayi ambil tiga helai daun sirih. Sebiji limau nipis,dibelah,diperah dan ditapiskan airnya. Ramuan-ramuan air limau nipis yang bercampur daun sirih ini disapukan pada dada dan leher bayi.





 
PERHATIAN !!

Informasi petua di blog ini dipetik daripada pelbagai sumber untuk bahan bacaan kepada pembaca kami dan tidak boleh dijadikan sebagai bahan rujukan utama. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah kesihatan atau kemudaratan hasil daripada amalan petua ini. Risiko adalah tanggungjawab pembaca sendiri. Sila dapatkan nasihat atau pandangan daripada pakar kesihatan terlebih dahulu sebelum mengamalkan sebarang petua di blog ini. Terima Kasih.

Share this article :

+ comments + 5 comments

Anonymous
August 13, 2009 at 9:29 PM

klu wanita mengandung boleh amalkan ke petua ni?

August 13, 2009 at 10:40 PM

Wanita mengandung tidak digalakkan mencuba petua ini kerana ianya melibat penggunaan limau nipis..limau nipis merupakan bahan yang agak tajam dan boleh menyebabkan gugur. Walau bagaimanapun anda disarankan mendapat nasihat atau pandangan daripada orang yang lebih arif. TQ

July 5, 2010 at 10:27 PM

Assalamualaikum?...
Posting ni selsema utk bayi je ke? Kalau u tk kisah, I nk bagi tips sikit. Utk yg mengalami selsema smpai hingus asyik nak terkeluar, kahak rasa mcm byk dok tersekat kat dlm badan, batuk tak henti2 terasa mcm ada habuk2 lekat kat kerongkong, boleh lah dapatkan jln penyelesaian di sini:

Petua Hilangkan Selsema termasuk batuk2 dan kahak tersekat

Thanks.

Anonymous
March 4, 2011 at 3:23 PM

hai, aku nie tgh selsema dari minggu lepas.. sampai sekarang blom elookk lagi x dew petua laen keee asyik-asyik petua guna limau... jeeerrr umah aku dah la x der.. nak gi kodai jaohh plkkk...
{comment aku}

Anonymous
February 4, 2012 at 8:36 PM

adew x cara yg lbeyh mudah drpd sireh tu?sbb x dpt nk cari la sireh tu..sye dh seminggu selsema,sakit tekak,demam nieyh..

Post a Comment

Followers

Recent Comments

 
Copyright © May 2008. Tips @ Petua Lama - All Rights Reserved